Nova Scotia en New Brunswick - Reisverslag uit Sainte-Anne-des-Monts, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu Nova Scotia en New Brunswick - Reisverslag uit Sainte-Anne-des-Monts, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu

Nova Scotia en New Brunswick

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Maria en Wilbert

13 Juni 2016 | Canada, Sainte-Anne-des-Monts

Maandag 13 juni: via een lange omweg (gisteren) naar de westkant van Fundy Bay gereden, om hier naar Hopewell Rocks te gaan. Het is vandaag droog tussen de buien door. Een mooie wandeling gemaakt over het strand tussen de rotsen, waarvan sommige er uit zien, als gigantische paddestoelen. Fundy Bay is bekend vanwege het grootste getijdeverschil ter wereld: verschil tussen eb en vloed kan hier oplopen tot wel 16 meter! Vreemd gevormde rotsen vanwege de erosie.
Na de middag verder door gereden naar Campbelton aan de grens met de provincie Quebec.
14 juni: naar enkele winkels om o.a. de koelkast weer te vullen. Via de zuidelijke kustweg ongeveer 80 km. door gereden naar New Richmond. Een leuke kustplaats met een museumdorp. Ook vandaag een regenachtige dag. ( maar een kniesoor die daar op let...)
15 juni: Net buiten het dorp naar een "zalm museum" geweest, waar ik als enige bezoeker (op dit moment, Maria voelde zich niet lekker, dus bleef in de camper) een prive rondleiding kreeg. Highway 299 volgt de rivier, welke de geboorteplaats is van duizenden zalmen.
We rijden verder noordwaarts over het schiereiland Gaspesie, met in het nationale park enkele bergtoppen waar nu nog sneeuw op de toppen aanwezig is. We zien onderweg, (gelukkig rijden we erg rustig,) een moose / eland met haar jong kalf de weg oversteken. Prachtig! Helaas te snel verdwenen in het struikgewas om een foto te maken.
Mooie route naar de noordkust van Gaspesie, waar we eind van de dag stoppen in St Anne des Monts.
We merken vanmiddag pas dat het tijdsverschil met Nl. nadat we de brug overstaken met de provincie Quebec, met een uur is opgelopen naar 6 uur.