Provincie Quebec - Reisverslag uit Kamouraska, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu Provincie Quebec - Reisverslag uit Kamouraska, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu

Provincie Quebec

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Maria en Wilbert

17 Juni 2016 | Canada, Kamouraska

Donderdag 16 juni: Vroeg wakker, en lekker ontbeten met "Frans" stokbrood. De komende dagen ervaren we dat het brood in deze provincie duidelijk lekkerder is, dan wat we eerder gewend waren in de andere delen van de USA en Canada.
Route vervolgd richting Grand Matis, de Redford Gardens bekeken, en het mooie landhuis tussen het groen dicht bij de kust. Eindelijk de hele dag weer mooi weer!
In de kustplaats Rimouski de 90 meter lange onderzeeboot Onondaga bekeken (ook van binnen....) die een jaar of 15 geleden hier ter bezichtiging is aangemeerd. Erg interessant!
Het naast gelegen museum is gewijd aan de ondergang van The Empress of Ireland die in 1914 als gevolg van een aanvaring met een vrachtboot in de mist, binnen 15 minuten gezonken is. Meer dan 1000 mensen hebben hierbij het leven gelaten.
's avonds genoten van een mooie zonsondergang aan de kust.
17 juni: Ook wij zijn blij dat Rob v.d. Wijst geslaagd is. Feestje! Ook kregen we bericht dat Linda gaat samenwonen met Martijn in hun mooie huis, waar ze samen veel tijd en energie in de verbouwing gestoken hebben. Duimpje!
Verder westwaarts langs deze mooie kustlijn gereden, naar het dorp Kamasutra, oh nee.... Het heet: Kamouraska. (Whats in a name) Hier lekker gegeten, natuurlijk in een visrestaurant.
Vanmiddag nog even aangelegd in het dorp St. Andre, om op het terras van de brouwerij te genieten van een lokaal biertje.
!8 juni: Rian: proficiat. Langs de mooie, en erg brede St Lawrence River verder door gereden naar de mooie stad Quebec. We laten de camper achter op een P bij de supermarkt in Levis, aan de overzijde van de rivier. Halen de motor uit de garage, en hebben een mooie tocht van 250 km. gemaakt ten noorden van de stad Quebec, langs mooie dorpjes en meren/ rivieren met veel mogelijkheden voor de watersporters.
Zondag 19 juni: een warme dag, maar een goede reden om met de fiets de ferry te nemen, om naar de oude ommuurde stad Quebec te bezoeken. Zeer de moeite waard. De temperatuur liep op naar ver boven de 30 graden!

• 22 Juni 2016 - 23:58

Eddy En Monique:

Hallo , blij dat bij jullie alles super verloopt . Geweldig allemaal als wij dat zo lezen . Wij zijn juist terug van 32dagen Italie . Grtjs en tot snel om nog meer te vernemen van jullie avontuur . E&M

• 23 Juni 2016 - 18:01

Toon En Ria Vd Doelen:

Geniet er maar verder van, hier alles goed , komen net terug uit China , alles goed verlopen daar niet ziek geweest, nu maar hopen dat Afrika voor ons ook door kan gaan in sept. ,verder moet ik misschien stoppen voorlopig met de chemo, teveel last van voeten en handen , maar verder voel ik mij super , vandaag weer 25km gewandeld. Op sopersebos druk met gasleiding leggen maar verloopt redelijk soepel. Gisteren bij doortje op de koffie, heeft het volgens ons goed naar haar zin op sopersebos.nog heel veel pleziervaart. Xxx

• 26 Juni 2016 - 14:44

Rietje En Piet:

Heerlijk om jullie verslag te lezen, we kunnen ons goed voorstellen hoe alles gaat. Zouden wel met jullie mee willen reizen, krijgen er gewoon zin in. We gunnen jullie het van harte en volgen jullie dus op de voet.
    Hadden een paar dagen geen telefoon en internet, lijkt Arens Blanca wel) maar nu is alles weer ok. Hoorden dat op Arena Blanca de Wifi nog steeds niet in orde is. Jammer, misschien beleven we het nog eens.
    Hier verder alles ok. Veel reisplezier

• 26 Juni 2016 - 20:08

Cees En Herma :

Hallo, Wil en María
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo veel moois zien. En de motor mee geeft nog een stuk extra vrijheid!
    Wij zitten momenteel op Texel , dat is wel heel iets anders!
    Maar.......we hebben het heel erg naar ons zin.
    We zien uit naar jullie verdere verslagen. Have fun.
    Groetjes vanaf Texel , Cees en Herma.

• 27 Juni 2016 - 11:50

Anja En Jan:

Wat leuk om weer te lezen wat jullie allemaal ondernemen, het is daar warm maar dat is beter dan al die regen hier dus geniet maar van het zonnetje , en zeker op tijd een lekker biertje.
    Hier is alles goed, wij wensen jullie veel succes en plezier op jullie reis.