Ottawa en Gatineau Parc - Reisverslag uit Gatineau, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu Ottawa en Gatineau Parc - Reisverslag uit Gatineau, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu

Ottawa en Gatineau Parc

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Maria en Wilbert

25 Juni 2016 | Canada, Gatineau

Op donderdag 23 juni Jos en Coby hartelijk bedankt voor hun gastvrijheid! Geweldig (de was is weer schoon, de watertank gevuld etc.) Onderweg gestopt in de plaats Merckville: een mooi authentiek stadje. Museum bezocht, en de sluis in Rideau River wordt nog ouwerwets met de hand bediend!
Door gereden dwars door de Hoofdstad Ottawa naar het mooie dorp Chelsea, wat aan de rand van een groot natuurpark ligt. We overnachten hier op de parking van het bezoekerscentrum Parc Gatineau.
Vrijdag met de motor een tocht rond en door het park gemaakt. o.a. de edelweissroute. Prachtig. Na het tanken wil de motor slecht starten, en na nog een tussenstop moet hij aangeduwd worden. Gelukkig lukt dit met moeite.....
De volgende dag blijkt bij een motorzaak in Ottawa dat de stator, regulator en accu vervangen moet worden. Moeten besteld worden. Na contact via de mail en App met Ad van Motoralo hebben een vreemd gevoel bij dit verhaal. Na het weekend blijkt dat ze niet de benodigde onderdelennummers van Honda Canada krijgen. Via Ad heb ik ze deze op dinsdag ter plekke gegeven. Nu pas blijkt dat dit liedje meer dan 1550 dollar gaat kosten. Twee verschillende medewerkers van deze motorzaak vertellen niet hetzelfde verhaal. Na discussie (en het betalen van de gewerkte tijd) laden we de motor weer in.
Om een lang verhaal kort te maken, We hebben via een aardige motorrijder een ander adres gekregen, en brengen na gevraagd te hebben de motor naar een druk klein baasje (maar wel van alle markten thuis!) Shawn laadt me zien dat de regelaar helemaal niet stuk is, alleen de stator (dynamo) moet vervangen worden.
Aangezien het op 1 juli Canada Day is, hebben "alle" werknemers een lang vrij weekend, en worden de bestelde onderdelen pas op maandag 4 juli geleverd.
We vermaken ons prima, met zwemmen in één van de prachtige meren in Gatineau Parc. etc. Het weer is prima, bijna altijd een strakblauwe lucht met een temperatuur van 25 tot 30 graden.
Dat is in Nl. wel anders, hebben we gehoord.

We willen iedereen die al op vakantie gaat, of binnenkort vertrekt een heel fijne, maar ook zonnige vakantie wensen!
Wilbert en Maria.

• 07 Juli 2016 - 16:54

Marianne& Con:

Gelukkig...
    Dat het weer met een sisser afloopt....Ja, het blijft opletten..... Gelukkig valt het mee!
    Heerlijk Wilbert en Marian, om te lezen hoe mooi het is.......Denk regelmatig aan jullie..

Geniet er van.... Liefs,

Con en Marianne

• 07 Juli 2016 - 17:23

Eddy En Monique:

Wat een geluk , al bij al nog goed afgelopen . Stuur een beetje van dat goei weer naar hier

• 07 Juli 2016 - 18:01

Geert Ineke En Geesje:

Eind goed al goed, Fijn dat de Honda gemaakt kan worden en dat je toch nog contact met Uje onderhoud. whahaha.
    Leuk om de reisverhalen zo te lezen. Plezier met zwemmen, en denk aan de hoge duikplank!

• 08 Juli 2016 - 02:10

Paul:

Stator, regulator, accu. Klinkt niet helemaal onbekend. Hoewel, met de regulator gaat het meestal wel goed. Het verhaal is meestal dat de accu eerst slechter wordt waardoor de stator harder moet werken om de boel op spanning te houden. En dan, als de stator het eindelijk op geeft dan is het vaak verstandig de accu uit voorzorg ook maar te vervangen. Mijn motor had daarnaast het probleem dat de stekkers van de stator naar de regulator (3 draden) vaak slecht waren. Dat geeft hetzelfde effect als een slechte accu. (en misschien werd dit ook aangezien voor een slechte regulator) Na weer een stator van 400 euro ex montage heb ik die stekker ertussenuit gegooid en de drie draden aan elkaar gesoldeerd :-)

• 11 Juli 2016 - 21:53

Doortje:

Ochguttegut !! Tis wat met die motoren. Hier staat er een onder de carpoort. Bij vertrek van de eigenaar deed dat ding het niet -- leek een lege accu wat veroorzaakt werd doordat hij vergeten was het licht uit te zetten. Ha ha wat te doen -- wie owie op deze prachtige plek heeft een accu oplader ? Oké, ook dit verhaal maar wat inkorten - eigenaar naar de trein gebracht MET de accu - deze bleek bij thuiskomst dus helemaal niet leeg, heb op zijn verzoek foto's gemaakt van knopjes die op het stuur zitten en ben benieuwd hoe het gaat aflopen !
    Ik ga nu eens even kijken waar Ottawa precies ligt en hoe ver jullie van de grens verwijderd zijn.