Chelsea en Gatineau Parc - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu Chelsea en Gatineau Parc - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu

Chelsea en Gatineau Parc

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Maria en Wilbert

03 Juli 2016 | Canada, Ottawa

Woensdag 29 juni: na een korte wandeling door het mooie park (meer dan 50 km in lengte, zeer bosrijk, met diverse meren etc) zien we op slechts 200 meter van onze camper een bever (was het nou Ed of Willem? Moeilijk te zien..) druk aan het werk om de gemaakte beverdam te verstevigen. Mooi gezicht!
Terrasje pikken in een meer dan 100 jaar oude Pub Chelsea.
Op donderdag verkassen we naar een camperplaats / busparking in Ottawa, naast het ijshockeystadion. Op 1 juli is het Canada Day, een nationale feestdag. Er wordt veel werk gemaakt om het alle bezoekers morgen het goed naar de zin te maken.
op vrijdag met de fiets naar Down Town Ottawa, waar het 's morgens al lekker gezellig druk is. Op veel plaatsen op straat en podia is live muziek. Natuurlijk veel eet- en drinktentjes. We nemen ook als gevolg van een forse regen en onweersbui de gelegenheid om het Arts Museum binnen te lopen. Moderne kunst, maar ook werken van Rembrandt, van Gogh, en andere beroemde schilders uit de hele wereld. Prachtig!
We hebben op de camperplaats van Ottawa contact met 2 echtparen uit Zwitserland die net als wij de camper hebben laten verschepen door Seabridge D. Gezellig.
Op zondagmorgen help ik om de opgestuurde koplamp van de Hymer van onze CH buurman te vervangen. Hij had niet al het benodigde gereedschap bij. Als gevolg van een steen was het glas van de koplampenset gebroken. Daarna de camper maar weer eens gewassen, en ben ik zelf ook weer aan een wasbeurt toe. Een warme zonnige dag!
Vanmiddag met deze 3 campers naar de Parking in Chelsea gereden.
Op maandag 4 juli worden we al om 7 uur gewekt, door de ParkRanger. Hij verteld ons dat het niet is toegestaan om te overnachten... Tja, de afgelopen nacht stonden hier 5 campers, terwijl we vorige week hier alleen stonden.
Wezen zwemmen, en op het eind van de middag (na een telefoontje) de bestelde stator opgehaald bij Moto Gatineau, in de stad.
Op dinsdag samen met Shawn deze stator van de Honda vervangen, was gemakkelijker dan verwacht. Daarna samen met Maria nog een tocht met de motor door het mooie park gemaakt. Na diverse tussenstops op mooie lookouts en bij een oud estate blijkt dat de motor weer loopt als een zonnetje. Tijdens deze motortocht steekt er kort voor onze motor een (halfwas) zwarte beer over. Als we zien hoe hard deze lopen kan, begrijpen we dat mensen op de vlucht voor een beer geen enkele kans hebben, deze voor te blijven. We genieten ervan dat het probleem met de motor weer is opgelost!
Terug bij Shawn hem hartelijk bedankt, de motor in de garage van de camper, en na een langer als geplande stop in en rond Ottawa zijn we weer verder op weg naar het westen!

• 10 Juli 2016 - 09:27

Kees:

Wooh, jullie gaan goed zeg, ik geniet met jullie mee, mooi hoor al die reisverhalen van jullie, zet hem op!!
    Have fun.
    goeie reis groeten kees.

• 10 Juli 2016 - 21:09

Gerry Van Der Heijden:

Hoi Wilbert en Maria,
    Ik vind het ook heel leuk om over jullie ervaringen te lezen. Ik lees uit de verhalen dat jullie erg genieten. En gelukkig is de pech met de motor nu weer opgelost. De route door Canada was in ieder geval al bijzonder. Zeker als je ook nog een bever en een zwarte beer te zien krijgt, bofkonten!
    Succes aan de grens met de USA!
    Groetjes,
    Gerry

• 17 Juli 2016 - 10:02

Eddy En Monique:

Hoi , nu pas gelezen . Fantastisch allemaal . Jullie hebben de tijd van jullie leven denk ik ! Leuk om zo mee op de hoogte te blijven,doe zo verder . Grtjs