Verder door naar Ontario - Reisverslag uit Kemptville, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu Verder door naar Ontario - Reisverslag uit Kemptville, Canada van Maria en Wilbert Heijden - WaarBenJij.nu

Verder door naar Ontario

Door: Wilbert

Blijf op de hoogte en volg Maria en Wilbert

20 Juni 2016 | Canada, Kemptville

Maandag 20 juni: Via de Interstate naar de stad Montreal gereden. Deze metropool heeft een mooie skyline, maar omdat we gisteren al de hale dag door de stad gesjouwd hebben, besluiten we de stad rechts te laten liggen. Een navigatiefoutje veroorzaakt dat we via een lange brug het eiland Ile d... oprijden. Hier gaan we even het beroemde Casino binnen, en zien we even later een deel van het circuit, waar 2 weken geleden de Formule 1 van Montreal gereden werd.
De thermometer van de camper geeft een buitentemperatuur van 39 graden aan, hier in de stad. Gelukkig hebben we ARKO en airco!.
Eind van de middag komen we aan in Coteau du Lac. Bekend van een 18 eeuws fort aan de St Lawrence River.
Vandaag 330 km. gereden.
21 juni: Langs de rivier door gereden naar Upper Village Canada gereden. Een schitterend museumdorp met huizen die de laatste decennia verplaats zijn, o.a. vanwege een dam in de rivier.
's Avonds aangekomen bij Coby en Jos v.d. Loo, die in 2000 vanuit Brabant geemigreerd zijn, naar Kemptville Ontario. Een warm welkom op het terras met uitzicht op op de Rideau River.

We vinden het leuk om de uiteenlopende reacties van het thuisfront te lezen. Bedankt daarvoor!

• 23 Juni 2016 - 00:33

Eddy En Monique:

Super allemaal en ook de foto's . Doei......

• 23 Juni 2016 - 03:39

Hans En Annette:

Och, Maria en wilbert, wij hebben de laatste 5 dagen van 47 tot exact 50 graden gehad, was bijna niet te harden. Dat is dus veel aan het zwembad liggen geweest, nu in san diego, hier nog 30 graden maar dat is heerlijk. Jullie zijn lekker op weg nu, veel plezier.gr

• 23 Juni 2016 - 07:38

Helma Van Uden:

We genieten van de mooie verhalen die jullie op deze reis mee maken.Bij jullie reisdetails staat dat je op 1 juli 2016 in de planning staat om terug te komen. Neem aan dat dit 2017 moet zijn. Hi Hi.
    Mascha wordt vandaag aan de artrose aan haar teen geopereerd en moet enkele dagen op krukken lopen. Jan hoort vrijdag hoe laat hij maandag opnieuw aan zijn sleutelbeen geholpen wordt.Gisteren was het hier benauwend warm en vandaag zal het op lopen tot 30 graden maar wel vanavond onweer voorspeld.
    Alles zijn gangetje en met Jan is het even sukkelen maar met extra pijn stilling komt ook hij de dag wel door. Hij zal blij zijn als het maandag is.Het sleutelbeen ziet er nu erg raar uit. Je kunt goed zien en voelen dat het van elkaar af ligt, dus niet goed.Er zit gewoon een deuk.
    Veel plezier en een dikke kus. Helma en Jan.

• 23 Juni 2016 - 09:32

Hans:

Hallo ontdekkingsreizigers,

Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Hier een paar "enerverende" weken achter de rug, maar ik ben gelukkig al weer in staat om bepaalde werkzaamheden voorzichtig op te pakken. Wat jullie nu aan zon hebben, hebben wij aan regen. De natste junimaand sinds .......heel lang geleden! Leuk om jullie verhaaltjes en belevenissen op deze manier te kunnen lezen. Ben wel benieuwd of het plaatsje Kamasutra aan te raden is voor een bezoek door Mo en mij, maar dat horen we nog wel een keer

• 23 Juni 2016 - 14:39

Cocky En Bernard:

Hallo ontdekkings reizigers
    Het is hier heerlijk plak weer en 31graden

• 23 Juni 2016 - 14:43

Cocky En Bernard:

Snap er niets van waar de rast van de tekst is gebleven.

• 24 Juni 2016 - 12:23

Bas Marja:

Hallo luitjes

Geweldige avonturen toch Heerlijk dat jullie het goed hebben geniet ervan
    Wij kijken uit naar de volgende verhalen

• 24 Juni 2016 - 12:32

Riny En Gerrie:

Hoi Wil en Maria, Leuk om jullie verhalen te lezen en dat het goed met jullie gaat.
    Hier word het stiller in huis nu ons Linda op zichzelf woont. Maar zo hoort het ook!
    Morgen een lunch bij onze Jelle. Dus komt goed.
    Groetjes van ons allemaal Xxx

• 24 Juni 2016 - 13:06

Lies En Kees.:

Geweldig de verhalen van jullie reis tot nog toe, we zien er steeds naar uit om die te lezen, en genieten ook een klein beetje mee, je mist hier niks alleen een hoop water en af en toe broeierig warm, veel succes met jullie mooie reis en geniet met volle teugen !!!

• 28 Juni 2016 - 13:50

Toon En Ria:

Lekker warm daar, hier alleen maar regen, druk op sopersebos met gasleiding leggen, bij ons gaat alles redelijk goed, al weer even terug uit China waar alles goed verlopen is. Gaan nu maar voor de voorpret voor reis Zuid-Afrika, hopelijk gaat dat ook lukken, moet misschien even stoppen met chemo, teveel last van handen en voeten. Verder gaat het prima hoor kan nog alles. Nog een hele fijne reis toegewenst en rijd voorzichtig, zal wel lukken met maria als navigator. We blijven jullie volgen, groetjes uit vinkel

• 29 Juni 2016 - 21:24

Doortje:

Hoi globetrotters - ein-de-lijk heb ik jullie gevonden!
    Leuk leuk al die verhalen en super om jullie op deze manier te volgen.